Kopi – Problemer med kopikvalitet

– For fejlmelding af enhed med serviceaftale klik her

Firmanavn:*
Serienummer:*
Kontaktperson:*
Telefon nr.:*
E-mailadresse:*

Kvalitetsproblem ved kopi

Hvad fejler den?*
Hvor lægges originalen?*
Hvilken retning er der streger?*

Hvilken farve streger?*
Hvilken farve pletter?*
Hvilken farve klatter?*
Andet:*

Tykt papir

Når der printes på tykt papir skal maskinen smelte toneren ved lavere hastighed for højere temperatur.


Indstil Medietype - Papirvægt står angivet på pakken

System Menu / Counter --> Fælles Indstillinger --> Original/papir-indst. --> Medietype --> Vælg en passende Medietype --> Skift Papirvægt til den korrekte.

Sæt kassette til den korrekte Medietype:

System Menu / Counter --> Indstillinger for kassette/multifunktionsbakke --> Vælg kassette med tykt papir --> Medietype --> Vælg Medietype




Hvide streger i udskriftsretning

Kan skyldes støv på glas mellem laser og tromle(r).





Forkert overlapning af farver

Prøv først af udføre en kalibrering og se om det afhjælper problemet. Hvis ikke, kan en Farveregistrering være nødvendigt.


null


null

null

null




Lyse udskrifter eller forkerte farver

Indimellem skal enheden kalibreres for at den ved, hvordan de farver den printer ser ud.

Det kan gøres ved at udføre Justering af tonekurve.


null
null




Hvis der er margin på kopier, skyldes det med stor sandsynlighed at der er slettelak, kuglepen eller lign. på den smalle glasplade.

Prøv at rengøre den smalle glasplade og se om det afhjælper problemet

Ved at tage en kopi og dernæst lægge den udskrevne kopi med streg på den store glasplade (stående, mod øverste venstre hjørne) med skrivesiden opad, kan man følge stregen ud til den smalle glasplade, hvor pletten er.

Hvis fejlen er på side 2 ved dual scan, skal den smalle glasplade i dokumentføder rengøres.





Prøv at rengøre den store glasplade og se om det afhjælper problemet





Prøv at rengøre den store glasplade og se om det afhjælper problemet




Upload gerne en side med eksempel
Øvrige kommentarer:
Skal servicetekniker bære mundbind under hele besøget?*

Vær venlig at notere evt. lukkeperiode, så vi ikke kører forgæves. 

Vi har lukket fra:
Vi har lukket til og med: